מדידת טמפרטורה ללא התערבות בתהליך

יצחק צבי - מהנדס מכירות מכשור תעשייתי ואנליטיקה

כיס ורגש טמפרטורה הם השיטה הנפוצה ביותר למדידת טמפרטורה בתהליך.
הם מאפשרים מדידה וטבילה של הרגש ומדידה מדויקת של הטמפרטורה. יחד עם זאת השיטה המסורתית מציבה סיכונים רבים כמו יצירת נקודות דליפה במקומות החיבור לתהליך.

חברת Emerson- Rosemount יצרה שיטה מתוחכמת, המונעת את הסיכונים הללו ע"י ביטול הצורך בהתערבות בתהליך ומציבה אתגר לדיוק במדידה.

התקנת הכיס (Thermowell), היא השיטה המסורתית ביותר למדידת טמפרטורה בתעשיית התהליכים. הכיס פועל כמחסום מגן בין חיישן הטמפרטורה לתהליך.
דבר זה מאפשר הכנסת חיישן לתוך התהליך מבלי להיחשף לתנאי התהליך הקיימים. מכיוון שה- Thermowell מתקשר ישירות עם התהליך, נדרשים מספר שיקולים לתכנון ולהתקנה.

• סוג נוזל התהליך
• צפיפות ומצב צבירה
• לחץ
• טמפרטורה
• קצב זרימה
• צמיגות הנוזל ועוד 


כל אלה ממלאים תפקיד חשוב בתכנון הכיס על מנת להבטיח בחירה נכונה והתקנה בטוחה. גם תאימות החומרים חשובה, על מנת להימנע מנוזלי תהליך קורוזיביים או שוחקים.
בין שאר הפרמטרים מחושבים גם התדר והרעידות בקו הנמדד, אלו מבטיחים תכנון נכון עבור כיסי טמפרטורה.
בהתאם לאתגרים הרבים הללו, נותנת Emerson מענה עם Rosemount™ X-well™ Technology, שיטה לא חודרנית למדידת טמפרטורה מדויקת עם דיוק וחזרתיות (Repeatability) מעולים.
X-well מופיע בשתי תצורות, עם משדר הטמפרטורה האלחוטי או 3144P בהרכבה עם חיישן מהודק צינור של Rosemount 0085.
רכיבים אלה פועלים יחד על מנת לחשב את טמפרטורת התהליך באמצעות אלגוריתם המוליכות התרמית של המשדר. 

המכשיר פועל על ידי מדידת טמפרטורת על פני הצינור ובכך מונע את הסיכונים בשיטה המסורתית והרגילה, מאפשר התקנה מהירה וקלה יותר, יחד עם תחזוקה פשוטה לטווח הארוך. המשתמשים אינם צריכים לתחזק את הכיס. חישובי הרעידות גם מתבטלים, כמו גם הזמן המושקע בקביעת תאימות החומר, אורך ההחדרה הנכון והפרופיל הדרוש.
טכנולוגיית Rosemount X-well, הינה פתרון נקודתי שלם למדידת טמפרטורת תהליך שאינו מצריך כיס טמפרטורה או חדירה לתהליך. פתרון זה מחשב את טמפרטורת התהליך באמצעות אלגוריתם מוליכות תרמית. חישוב זה לוקח בחשבון את תכונות מוליכות התרמיות של המכלול והצינור, למדידות טמפרטורת תהליך אמינות ומדויקות.
טכנולוגיה זו מאפשרת להוריד את עלויות התפעול והאחקה ולהגביר את היעילות, הביצועים והחיסכון בזמן.

למפרטים טכניים לחצו 

צרו קשר: isaact@inpc.co.il