פתרונות TESCOM לבקרת גזים ונוזלים מתקדמים

יצחק וקנין

בקרה אמינה של גזים ונוזלים הינה הכרחית בתעשייה לאור הצורך לספק מידע בזמן אמת על חומרים קורוזיבים, חומרים דליקים וחומרים בעלי תכונות מיוחדות בתנאים שונים של לחץ גבוה. ל- TESCOM יש את היכולת לספק פתרונות לכל אלו באמצעות ווסתים מיוחדים וברזים המספקים בקרה אמינה של גזים ונוזלים.

הווסתים של חברת TESCOM נמצאים בשימוש בתעשיות מגוונות: מעבדות מחקר, ייצור תעשייתי, התעשייה הביטחונית והחלל, תעשיית גילוי וייצור גז ונפט, מדעי החיים, תעשייה פטרוכימית, ציוד צלילה, חומרי דלק אלטרנטיביים, ענף האנרגיה
החלופית, ענף הרפואה והביוטכנולוגיה ותעשיית המיקרואלקטרוניקה (טוהר נמוך).
כך למשל, בתעשיית המיקרואלקטרוניקה אנו מוצאים ווסתים לתהליכים בעלי טיהור גבוה, ברזים לתהליכים שדורשים בקרה מדויקת. יישומים מיוחדים הדורשים רמת ניקיון גבוהה, דליפה מועטה ומאפיינים ביצועיים מיוחדים.
כמו כן, בתעשייה זו קיימות מערכות מיוחדות להעברת גז כמו גם בתעשיית הרכבת המכונות, בתעשיית החלל, ייצור פולי סיליקון, אפליקציות של תאים סולריים ותעשיית ייצור סיבים אופטיים.
בתהליכי האוטומציה התהליכית קיימות מערכות מיוחדות לבקרת לחץ ובדיקת מוצרים עבור תעשייה זו. המערכות אינטגרליות ודורשות דיוק גבוה עבור גזים או נוזלים בלחצים תת-אטמוספריים ועד לחצים בסדר גודל של 20,000 [PSIG]/ 1379 [BAR].

פתרונות אמינים אלו באפשרותם לסייע לתעשיות רבות הדורשות בקרה תהליכית מדויקת כמו תעשיית הביטחון והחלל או תעשיות הכוללות מעבדות מחקר ופיתוח. כמו כן בתחום הרפואה, 
מכונות ומכשור המיועדים לשימוש רפואי או מכונות להרדמה ומערכות הנשמה למיניהן.

כמותג מוביל ומוכר, אמינות המוצרים של TESCOM, ידועה. מותג TESCOM הינו חלק מקבוצתFluid & Motion control, קבוצה שנרכשה על ידי הקונצרן העולמי EMERSON בשנת 2005.
החל משנת 2008 ,חטיבות הבקרה התעשייתית, בקרה תהליכית בטיהור גבוה ו- TESCOM Europe, אוחדו לחברה גלובאלית אחת הפועלת תחת המותג TESCOM.
ובהיבט הישראלי, החל מפברואר 2019, חברת.IN.P.C, מקבוצת מפטגון גאה להיות הנציגה הבלעדית של TESCOM בישראל.

* יצחק וקנין הינו מנהל מכירות בחברת.IN.P.C מקבוצת מפטגון.